SSB liga

Diskuse

Diskuse k závodu 2012-03-03

Autor:
Téma:
Text: (HTML tagy nejsou povoleny.)
Ověření:Opište kód
Opište text:
Foto: (volitelně.)
Krátký popis:

   

2012-03-29 21:22:13.202073+00 z adresy 91.127.75.119
Autor: Jaro OM0LT
Téma: odpoveď pre OK2PMS

Ahoj Jirko, nechcem nikoho navádzať na podvod, ani mladého 13 ročného chlapca, no pokial využíva továrenský TRX v radioklube po dozorom koncesiovaného radioamatéra a napíše v kolonke hlásenia SSB ligy RX:homemade alebo RX:Pionýr 80, nazval by som to len ako milosrdná lož.Chlapec má radosť, že urobil v závode v kategórii SWL pekný výsledok a zároveň ho to povzbudí aby na sebe ešte viac pracoval a stal sa z neho dobrý radioamatér.Bol by som rád, keby takýmto spôsobom podvádzali všetci mladí, ktorí sa venujú drogám a alkoholu.Počet radioamatérov by rapídne stúpol.
73, Jaro, OM0LT

2012-03-28 10:52:11.924616+00 z adresy 178.143.88.250
Autor: OM3-28393
Téma: odpoved pre OK2BUT a OK2PMS

Pozdravujem kolegov radioamaterov.Pokial pocuval na TRX v klube pod dozorom potom to je ina vec potom nemam proti tomu namietky.Sam som tiez pocuval na prijimacoch Pionier ked som zacinal svoju radioamatersku posluchacsku aktivitu.
Suhlasim vsak s nazorom OM0LT ze do kolonky zariadenie mohol zapisat nieco ine ako zapisal.73!StefanOM3-28393

2012-03-27 11:35:59.347242+00 z adresy 213.155.225.84
Autor: OK2PMS
Téma: poslech na TRX

Jaro OM0LT, to nebyl moc štastný nápad navádět mladého kluka, aby podváděl tím, že uvede schválně jiný popis vybavení. Pak se nesmíme divit, že někdo místo výkonu 5kW z PA uvede jen 5W! Však co, jen vypadlo jedno písmenko HI.
73! Jirka OK2PMS

2012-03-27 06:27:07.112673+00 z adresy 90.178.132.170
Autor: OK2BUT
Téma: Pro OM3-28393

Nazdar Štefane a všichni ostatní. Ondra, OK2-36392 standardně poslouchá na RX Pionýr 80, který má zapůjčený z radioklubu OK2KYK. Tento přijímač se mu však pokazil, tak jsem mu umožnil odposlechnout toto kolo závodu v učebně Domu dětí a mládeže ve Vracově, kde máme Yaesu 897 a drátovou anténu. Celou dobu jsem s ním byl v místnosti. Ondra mě vůbec k ničemu nepotřeboval, zapisoval všechny odposlechy přímo do PC (SWL_DQR_log) a tak si myslím, že jsme se žádného porušení pravidel nebo předpisů nedopustili. 73 Honza, OK2BUT

2012-03-13 10:50:45.826785+00 z adresy 78.99.147.71
Autor: Jaro OM0LT
Téma: Odkaz OM3-28393

Ahoj Štefan, keď som začínal pred 32 rokmi ako poslucháč, 2 roky som používal malý CW TRX Meteor, zapožičaný z radioklubu a nikdy som to doma nezneužil aby som na ňom zavysielal, jedine v radioklube pod dozorom.Bolo nás veľa, ktorý počúvali na TRX a na poslucháčsky QSL lístok v kolonke RX napísali RX:home made.
Ak chceš byť v kritike dôsledný, pozri sa do výsledkovej listiny SSB ligy.Značné množstvo súťažiacich radioamatérov vysielačov je v triede "N" a v hlásení uvadzajú TRX Icom, Kenwood,Yaesu ap.Všetky tieto zariadenia majú frekvencie, ktoré sú už mimo povoľovacích podmienok pre triedu "N".To znamená, že podľa tvojho hodnotenia všetci v triede "N" porušujú povoľovacie podmienky.Po právnej stránke je to pravda, no k dnešnému dňu nepoznám na Slovensku ani v okolných štátoch firmu, ktorá by predávala TRX s parametrami výhradne pre triedu "N".
Skrátka, nehľadajme problém tam, kde neni.Na Slovensku i v ďalších štátoch radioamatérstvo upadá. Mladá generácia viac sedí v krčmách, vinárňach a na internete pri nekonečných počítačových hrách,plných násilia, ktoré im vymývajú mozgy.
Ja osobne si prajem aby takých mladých chlapcov ako je OK2-36392 boli stovky, ak nie tisíce, pri počúvaní na FT-897 pod dozorom jeho majiteľa a prajem mu nech mu tá záľuba vydrží naďalej.
I ja mám doma mladého čerstvého poslucháča a budem ho v tom podporovať ak bude počúvať na mojom TS-450 pod mojím dozorom.
Som presvedčený o tom, že takto to funguje v každej rodine radioamatéra, kde sa syn stane poslucháčom a otec nekúpi kôli tomu nový prijímač aby splnil literu zákona.

Mladáho chlapca môže kritika odradiť, preto stačí ho len upozorniť vetou: Priateľu, neuvádzaj do hlásenia FT-897, stačí napísať RX:home made, LW (13 let).

2012-03-13 10:46:42.325131+00 z adresy 78.99.147.71
Autor: OM0LT
Téma: Odkaz OM3-28393

Ahoj Štefan, keď som začínal pred 32 rokmi ako poslucháč, 2 roky som používal malý CW TRX Meteor, zapožičaný z radioklubu a nikdy som to doma nezneužil aby som na ňom zavysielal, jedine v radioklube pod dozorom.Bolo nás veľa, ktorý počúvali na TRX a na poslucháčsky QSL lístok v kolonke RX napísali RX:home made.
Ak chceš byť v kritike dôsledný, pozri sa do výsledkovej listiny SSB ligy.Značné množstvo súťažiacich radioamatérov vysielačov je v triede "N" a v hlásení uvadzajú TRX Icom, Kenwood,Yaesu ap.Všetky tieto zariadenia majú frekvencie, ktoré sú už mimo povoľovacích podmienok pre triedu "N".To znamená, že podľa tvojho hodnotenia všetci v triede "N" porušujú povoľovacie podmienky.Po právnej stránke je to pravda, no k dnešnému dňu nepoznám na Slovensku ani v okolných štátoch firmu, ktorá by predávala TRX s parametrami výhradne pre triedu "N".
Skrátka, nehľadajme problém tam, kde neni.Na Slovensku i v ďalších štátoch radioamatérstvo upadá. Mladá generácia viac sedí v krčmách, vinárňach a na internete pri nekonečných počítačových hrách,plných násilia, ktoré im vymývajú mozgy.
Ja osobne si prajem aby takých mladých chlapcov ako je OK2-36392 boli stovky, ak nie tisíce, pri počúvaní na FT-897 pod dozorom jeho majiteľa a prajem mu nech mu tá záľuba vydrží naďalej.
I ja mám doma mladého čerstvého poslucháča a budem ho v tom podporovať ak bude počúvať na mojom TS-450 pod mojím dozorom.
Som presvedčený o tom, že takto to funguje v každej rodine radioamatéra, kde sa syn stane poslucháčom a otec nekúpi kôli tomu nový prijímač aby splnil literu zákona.

Mladáho chlapca môže kritika odradiť, preto stačí ho len upozorniť vetou: Priateľu, neuvádzaj do hlásenia FT-897, stačí napísať RX:home made, LW (13 let).

2012-03-08 17:22:23.958939+00 z adresy 178.143.88.250
Autor: OM3-28393
Téma: odpoved pre Rona a pre OK1BN

Ja nemam co dokazovat alebo kontrolovat.Podla mojho nazoru by sa tejto cinnosti teda kontrole Ceskych radioamaterov mal venovat Cesky radioklub a Cesky telekomunikacny urad.
Este odkaz pre OK1BN:Si sa tu priznal ze nepoznas povolovacie podmienky pre radioamaterov?To je vsak zakladny skusobny predmet pri radioamaterskych skuskach.Predsa vsetci dobre vieme ze je zakazane vlastnit a prevadzkovat radiove vysielacie zariadenie bez povolenia.73!Stefan OM3-28393.

2012-03-06 14:32:00.893285+00 z adresy 85.237.224.55
Autor: Ron, OKKM
Téma: Poslucháči

Štefan, neviem z čoho si vydedukoval, že OK2-36392 transceiver vlastní. On predsa len úprimne napísal, na čom počúval. Tak isto mohol neuviesť nič, alebo klamať, že počúval na nejaký vymyslený prijímač. Neobhajuj svoj omyl, alebo dokáž, že naozaj uvedený poslucháč je majiteľom vysielacieho zariadenia.

2012-03-06 11:23:01.676472+00 z adresy 178.143.88.250
Autor: OM3-28393
Téma: posluchaci

Ja nikoho neodradzam od radioamaterstva.Mne nevadi ze ma ten posluchac lepsi vysledok ako ja.Myslim si vsak ze povolovacie podmienky platia pre kazdeho radioamatera.
Je vsak rozdiel pocuvat na TRX pod dozorom operatora a vlastnit a prevadzkovat TRX samostatne.
Nesuhlasim s nazorom OM4KK ze podla neho sa zmeni TRX na RX odpojenim mikrofonu a kluca.V podstate je to stale ta ista radiostanica.
V povolovacich podmienkach je napisane: Amatérsku stanicu s obsluhovanou alebo neobsluhovanou prevádzkou je možné prevádzkovať len na základe povolenia.
Na zaver len tolko ze radioamaterstvo je krasna zaluba a budem iba rad ked sa budu rady radioamaterov rozsirovat v Cechach aj na Slovensku.Stefan OM3-28393

2012-03-05 22:03:45.797288+00 z adresy 85.237.224.37
Autor: OM4KK
Téma: adad

Prepáč. tentokrát som bol nepozorný ja. Prehliadol som na konci tvojho príspevku meno. Štefan. Za ostatným si stojím. Zdravím Štefan

2012-03-05 20:25:00.403651+00 z adresy 85.237.224.47
Autor: Ron OM4KK
Téma: Ad poslucháči a transceivre

Som rád, že sa rozprúdila diskusia okolo príspevku OM3-28393. Bol som 22 rokov čiastočne aj nútene poslucháč, so značkou OK2-915, neskôr OK3-915. Dosiahol som ako SWL aj titul majstra športu (potvrdených takmer 300 zemí)a nikdy som sa netajil, že aj počúvaním na okrem homo-domo zariadeniach, aj na zariadeniach niektorých kolektívok (OK2KOJ, OM3KHE, OM3KII). A to aj za minulého režimu, ktorý bol k rádioamatérskej činnosti podstatne menej tolerantný. Prečo by si mal kupovať mladý poslucháč drahý prijímač, ak môže využívať kvalitný transceiver a kvalitné antény svojho otca, alebo ďalších členov rodiny. Veď znefunkčnenie vysielacej časti je jednoduché - odpojiť mikrofón a kľúč... a z transceivru je prijímač.
Pre porovnanie neporovnateľného: zbrojný zákon v OM neurčuje najnižšiu vekovú hranicu pre použitie zbrane na strelnici pod dozorom (čo asi vie málokto). Teda môže strieľať z ostrej zbrane aj 4-5 ročné dieťa (asi vtedy je schopné dieťa pochopiť pokyny a udržať v ruke zbraň).
Na ospravedlnenie poslucháča OM3-28393: myslím, že napísal príspevok z nevedomosti (odporúčam mu pred napísaním hocijakého kritického článku si najprv dôkladne preštudovať povoľovacie podmienky a podmienky preteku). Nechcem ho podozrievať zo závisti ani škodoradosti. Skôr mu vytýkam, že nenapíše k svojmu SWL číslu svoje krstné meno. Tá značka je bez mena trochu neosobná. Milí poslucháči. Nedajte sa nikým a ničím znechutiť vo svojej záľube. Ak nebude poslucháčov, nebude kvalitná generácia rádioamatérov a vymrieme. Je to koníček na celý život, s perspektívou mnohých ďalších vývojových stupňov. Ja som prežil aj písomný zákaz počúvania (poslucháčskej činnosti). Ale aby som nepočúval, by mi museli prepichnúť uši a aby som zatvoril pusu, museli by mi vyrezať jazyk.

2012-03-05 08:47:54.502512+00 z adresy 193.0.231.250
Autor: Petr OK1NS
Téma: Vzkaz posluchači OM3-28393 a OK2-36396

Přečetl jsem si "poznámku k výsledkům" od OM3-28393 která mě velmi silně rozladila. Proč se posluchač OM3 vůbec pozastavuje nad takovou věcí, kde píše ve spojitosti s výsledkem březnové ligy v kategorii RP o OK2-36392. Proč se zabývá takovou zbytečností? Vždyť ten 13 letý začínající radioamatér může být synem, nebo sourozencem jiného amatéra, nebo mohl u někoho být a prostě poslouchat pro výsledek SSB LIGU. Proč by nemohl poslouchat? OM3 se stará o záležitost držení jakéhosi zařízení, což mi připomíná praktiky v letech , kdy se tyto věci sledovaly a možná se za to i trestalo. Nevím,jestli je to závist z výsledku, nebo snad něco jiného. Navíc posluchač OK2-36392 udělal hezký výsledek oproti dalším posluchačům, uvedených ve výsledcích.
Myslím si, že posluchač OM3 by se mohl zamyslet nad tím, proč otravovat a brát chuť mladým začínajícím, kteří mají zájem o tohoto koníčka. Vždyť pojďme se podívat na výsledkovou listinu, jaký je průměrný věk závodníků, mimojiné patřím k nim i já se svými 65 lety a neznechucujme jim to svými poznámkami jako to udělal posluchač OM3-28393.
Chtěl bych tímto mladému posluchači z OK2 vzkázat, aby si nevšímal těchto zbytečných poznámek a poslouchal dál. Aby brzy složil úspěšně zkoušky a byl slyšet na pásmech s mikrofonem a klíčem v ruce. Podle výsledků v tomto kole, je OK2-36392 nadějným radioamatérem, který určitě bude v budoucnu výborně reprezentovat tuto komunitu. Petr OK1NS

2012-03-04 21:17:14.191791+00 z adresy 78.102.150.30
Autor: Petr OK1BN
Téma: Doplnění

To: OM3-28393

Ještě jsem zapoměl dopsat, všimnul jsi se, jaký věk má OK2-36392??
13LET!!
Není nad to motivovat a dodávat chuť do začátků mladým začínajícím amatérům.

Petr BN

2012-03-04 20:47:51.398065+00 z adresy 78.102.150.30
Autor: Petr OK1BN
Téma: Poznámka v výsledkům

To: OM3-28393

Přiznám se, že neznám jak je to u SWL s povolovacími podmínkami. V podmínkách je uvedeno, že pořadatel je OK1MZM, takže mi nějak uníká, proč do toho mícháš to, jestli u Vás v OM může SWL vlastnit nebo nemůže vlastnit něco jako FT-897 a nedejbože na to poslouchat.
Dále by mě zajímalo, kde je v podmínkách zavodu napsáno, něco o tom, na jaké zařízení můžu/nesmím vysílat, nedejbože poslouchat?
Spíše je úžasné, že se nějaký SWL do této kategorie přihlásí a zůčastní v této kategorii.
V závodě jsem seděl na točící a houpací židli (z důvodu svého pohodlí), je to také důvod k diskvalifikaci?, možná je to u Vás v OM zakázané.....

Takovéto napadání mi už přijde docela zoufalé.

73, NSL v dalších kolech.

Petr OK1BN / OK1KIR

2012-03-04 16:45:45.407677+00 z adresy 178.143.88.250
Autor: OM3-28393
Téma: poznamka k vysledkom

Pri prezerani vysledkovej listiny v kategorii posluchacov ma zaujalo hlasenie od OK2-36392 ktory napisal ze pocuval na TRX FT-897.Podla mojho nazoru je to porusenie povolovacich aj sutaznych podmienok.
U nas na Slovensku plati ze radiovy posluchac nemoze vlastnit
a pouzivat vysielacie zariadenie bez povolenia inak porusuje radioamaterske povolovacie podmienky.73!Stefan OM3-28393

2012-03-04 16:35:19.237965+00 z adresy 217.168.209.51
Autor: OK1NS
Téma: Liga 3/12

Ahoj všichni. V tomto kole bylo strašně velké rušení od stanic jedoucích jiné závody. Já jel ze svého stálého QTH v Praze a měl jsem problémy s PC. Vlivem VF pole se mi sekal počítač takovým způsobem, že jsem se musel neustále vracet a opravovat QSO v deníku. Vyměňoval jsem si totiž u LW anteny UNUN a dával k tomu trochu lepší koaxiální kabel. Nenapadlo mě vyzkoušet tuto novou montáž ve spolupráci se závodním deníkem Wintest a tím nedopadl závod podle mých představ. Ale o nic nejde. Snad při dalším kole to bude lepší. Těším se v dubnu naslyšenou. Petr OK1NS

2012-03-03 08:10:20.492078+00 z adresy 213.192.4.10
Autor: OK1OUE
Téma: podekovani

Diky vsem za spojeni,po probdele noci diky ARRL constestu prijemne spestreni. 81QSO za 30 min potesilo a vysledek je celkem prumerny. Diky za trpelivost, trosku zlobila klavesnice a na slysenou v dalsim kole. 73!de OK1GTH